preskoči na sadržaj

Osnovna škola Milna Brač

Login
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 

KORISNI LINKOVI

 

CARNet
 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 12. 2011.

Ukupno: 4530276
Ovaj mjesec: 700
Ovaj tjedan: 282
Danas: 1
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
ADHD
Autor: Ivana Duhović, 21. 2. 2017.

Deficit pažnje s hiperaktivnošću (ADHD) je razvojni poremećaj s izraženim simptomima nepažnje i impulzivnosti. Bitno je obilježje trajna prisutnost ovih simptoma kroz cijeli život.


Loša slika o sebi često je posljedica neprijateljskoga ponašanja okoline zbog karakterističnih oblika ponašanja djeteta, što može uzrokovati osjećaj napuštenosti, osamljenosti, anksioznosti.

Karakteristike djece s ADHD-om:

- nesposobnost da zadrže koncentraciju dovoljno dugo kako bi mogla naučiti ono što je potrebno

- čini se da ne slušaju kada im se obraćamo

- ne prate upute i ne dovršavaju započeto, ALI NE ZBOG PRKOSA

- izbjegavaju i odbijaju zadatke koji zahtijevaju trajniji mentalni napor

- često gube stvari

- često ih smetaju vanjski podražaji

- zahtijevaju stalnu pomoć u obavljanju aktivnosti

- smanjena kontrola impulsa, pretjerano reagiranje na signale, događaje koji su nevažni za obavljanje tekućih zadataka

-  nizak prag tolerancije na frustraciju

- nesposobnost odgađanja zadovoljavanja svojih potreba

- okrivljavanje drugih za vlastite probleme

- pretjerana osjetljivost na kritike

- upadanje u riječ, nametanje, govorenje pogrešnih stvari u pogrešno vrijeme (teškoće u stvaranju i održavanju prijateljstava)

- pretjerano i često ustrajavanje na ispunjavanju zahtjeva

- teškoće s organizacijom zadataka i aktivnosti

- nisu u stanju naučiti socijalna pravila niti prepoznavati socijalne znakove

SAVJETI KOJI ĆE VAM POMOĆI

1. ZAUZMITE POZITIVAN STAV

Postoji medicinski razlog za veći dio ponašanja djeteta. Usmjerite se na jake strane. Budite prilagodljivi, ali postavite I održavajte dosljedne granice.

2. TRAŽITE POZITIVNU NAMJERU U PONAŠANJU

Djeca rade najbolje što znaju. Prihvatite ih i poštujte kao jedinstvene osobe. Najveća prepreka koju djeca trebaju prevladati je oznaka da su “glupa, čudna ili različita”.

Odvojite osobu od ponašanja, pronađite pozitivnu namjeru ponašanja I naučite ga da je ostvari na prihvatljiv način.

3. RAZLOG NIJE ISPRIKA 

ADHD je razlog za neprihvatljivo ponašanje, ali nije isprika za isto. Uz vašu pomoć, dijete s ADD-om može naučiti bolje kontrolirati svoje ponašanje.

4. KORISTITE PRISTUP MODIFIKACIJE PONAŠANJA

Usmjerite se na potkrepljivanje pozitivnih ponašanja I preusmjeravanje negativnih. Postupci se provode odmah u trenutku kada se ponašanje događa jer kasnije neće biti uspješno.

Nagrade (pozitivno potkrepljivanje pozitivnog ponašanja)

Tehnika gašenja (ignoriranje)

Izolacija (kada gornje dvije tehnike ne pomažu, trajanje 5-15 min. – odlazak pedagoginji, defektologinji ili u knjižnicu)

5. IZBJEGAVAJTE PRIJETNJE I STRES

Kad je suočen s pritiskom, mozak djeteta se zatvori I radi ispod svojih mogućnosti. Umjesto da kažete: ”Ako ne prestaneš pričati, ostat ćeš nakon nastave”, recite: “Postavimo 3 cilja koja danas želimo ostvariti. Za 5 min. ću provjeriti pratiš li što radimo.”

6. OSIGURAJTE OPRAVDANE PRILIKE ZA FIZIČKU AKTIVNOST 

Izaberite to dijete da ode po nešto i to donese ili da obriše ploču.

7. POKUŠAJTE PRONAĆI NAČIN KOJI ĆE MU OMOGUĆITI DA SE VRPOLJI bez da time izluđuje ostalu djecu. Gumene loptice za stiskanje su barem tiho rješenje.

8. DJECA S ADHD-om IMAJU PROBLEMA U PLANIRANJU AKTIVNOSTI i izvršenju istih po određenom redu. Pomoći će im, ako im date pregled onoga što želite da ta djeca naprave (zadatak razbiti na dijelove ili korake I napraviti prioritete, samoprovjera uratka). “Napisat ćeš svoje mišljenje o knjizi”, a zatim to isto podijelite u manje korake: “Najprije bih željela da izabereš knjigu, …” itd. Može pomoći i pismeni popis za križanje izvršenih stvari. Za neku djecu korisno je da glasno izgovore što će kao sljedeće učiniti. Djeca s ADD-om trebaju vježbati planiranje i izvođenje aktivnosti po redu.

9. PRUŽAJTE ČESTE POVRATNE INFORMACIJE

Odajte priznanje čak I za djelomičan napredak

10. PAZITE NA PROMJENE U UOBIČAJENOJ RUTINI i promjene aktivnosti. Za djecu s ADD-om to je često vrlo uznemirujuće. Rutinska ponašanja će osigurati predvidljivost. To znači da će se dnevni I tjedni događaji odvijati po planu. npr. započnite I završite sat na isti način, prijelaz s jedne aktivnosti na drugu neka bude rutinski. Kada dođe do promjene u rutini naglasite promjenu.

11. POPRAVITE IM UGLED i samopoštovanje dajući im javnu pohvalu za dobro ponašanje, a ako ih morate ukoriti, onda to učinite tiho i nasamo.

Koristite rječnik koji se odnosi na ponašanje I privremenost za nepoželjno ponašanje!

“Sad si smetao na satu. Ako to budeš radio, morat ćeš izaći na hodnik neko vrijeme.”

Koristite rječnik koji se odnosi na ličnost I rječnik stalnosti na ona ponašanja koja želite ohrabriti!

“To si dobro napravio. Sjajan si u rješavanju problema.”

 

         Kakav je ADHD učenik?

UMJESTO DA MISLITE DA JE                               MISLITE DA JE

hiperaktivan                                                           pun energije

impulzivan                                                            spontan

distraktibilan                                                         dobar promatrač

sanjar                                                                   maštovit

nepažljiv                                                               globalni mislilac

nepredvidljiv                                                          fleksibilan

raspravlja                                                             neovisan

tvrdoglav                                                              uporan

razdražljiv                                                            osjetljiv

ADD                                                                   jedinstven

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju